13043403_1703613659910505_9107758361516054991_nLetošní první závod Mistrovství a Přebor ČR na přírodních okruzích byla Jarní cena Brna konaná od 15. do 17. dubna na Masarykově okruhu v Brně.

Má „stařičká“ Suzuki GSXR 1000 K5 ( r.v. 2005 ),která prošla přes zimu výměnou motoru a repasí podvozku je připravena již třetím rokem brázdit závodní trati ROAD RACINGových závodů v nejvyšší kubatuře. Také sem tam zavítáme na nějaké agenturní ježdění na Slovakiaringu a také Masarykovém okruhu. Motorka je v základu sériovým strojem s pár nezbytnostmi potřebnými pro závodní použití.

První zádrhel se stal při odjezdu kdy zaspal mechanik a tím byla veškerá příprava a první den kvalifikací jen na mě. Při příjezdu na okruh motorka ladně prošla technickou kontrolou a vše bylo připraveno k prvnímu tréninku. Počasí bylo luxusní a naprosto ideální.

V první jízdě se ozvala spojka, která začala hodně prokluzovat a tím začal maratón s opravami.

Přes tyto problémy jsem zajel čas na 2:24 což bylo po zimní pauze docela dobré. Následovalo několikanásobné rozebrání a složení spojky s různými úpravami. Problém přetrvával i v druhém tréninku a vyřešila jej až výměna celé spojky. V sobotním tréninku se zdálo vše v pořádku, ale nakonec prvního tréninku začala spojka opět prokluzovat. Čas jsem sice zlepšil na 2:22, ale pořád to nebylo ono. Poslední možností byla výměna oleje od jiného výrobce (Motul) a to se ukázalo jako správná volba. V druhém tréninku šel čas konečně pod 2:20 a tak jsem kvalifikaci zvládl v čase 2:19:002, čímž jsem si zajistil 18. pozici na startovním roštu v obou závodech.

Sobotní závod vypsaný na 7 kol začal dobrým startem a po prvním kole jsem jezdil na 13.místě. Následně rychlejší závodníci nasadili své tempo a zrychlovali. Na to jsem už nebyl schopen odpovědět. S konečným umístěním na 17. místě v tak velké a nabité konkurenci jsem velice spokojen.

V neděli byl na pořadu dne pouze  20-ti minutový Warm Up a poté druhý závod vypsaný na 12 kol.

V závodě se mi opět podařil velice dobrý start, který mě v prvním kole poslal až na 8. místo. Následným předjetím rychlejších jezdců jsem se ocitl v první třetině závodu na 13. příčce. Ve čtvrtém kole se ozvala zadní pneu a to docela razantně. Začala hodně klouzat a to hlavně na pravých výjezdech. První myšlenkou bylo, že v tempu nepovolím a budu tahat dál a postupně zrychlovat. Po dalším podklouznutí jsem ale vše přehodnotil a řekl si, že základ je dojed v pořádku do cíle a pokusit se obhájit minimálně pozici ze startovního roštu. Při každém pravém výjezdu jsem hodně posunul bod kdy jsem mohl vzít pořádně za plyn a tím, že pravých zatáček je v Brně 8 jsem v každé ztrácel nějakou tu desetinu. Tímto mě postupně dojížděli a následně předjížděli soupeři.

Konečné umístění na 19. místě bylo pro mě vlastně úspěchem přes všechny trable.

Výsledkem Jarní ceny jsou krásné 4 body do průběžného bodování a tím zajištění 13. pozice v Mistrovství ČR Tourist Trophy v kategorii 1000. Dalším úspěchem je překonání mého osobáku v Brně na čas 2.18.299.

Tímto také děkuji skvělému mechanikovi, kuchaři a psychologovi v jedné osobě mému tátovi (TUTIKOVI ) a také mé rodině.

Již nyní se těším na další závod a to legendární 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích.

Kovis